2010-10-26
 15:49:46

Djupa funderingar

När jag gick hem efter att ha handlat med matkassarna i högsta hugg slog

en tanke mig. Är det inte konstigt att man kan t.ex. koppla olika låtar till

tillfällen i livet. Detsamma med olika lukter, det kan jag känna ibland om jag

använder ett shampoo, någon hårprodukt eller parfym som jag inte har

använt på ett bra tag, man uppryms med den känslan som man hade när

man kände just den doften, eller lyssnade mycket på just den låten. Om man

sitter i bilen och plötsligt kommer en låt på radion och man känner bara hur

ett leende sprider sig över läpparna, inte för att något är roligt, utan för att

låten får en att koppla till andra lyckliga tillfällen man har upplevt. Så då är

frågan, varför lyssnar man inte på sina happysongs hela tiden? Undra om det

hade vart lika mycket krig och bråk i världen isåfall? Det tror inte jag, hade ju

vart så mycket mysigare om alla sprang runt och kramades, Johanna for president!

 

En av mina happysongs är Edward Maya & Vika Jigulina - Stereo Love

 

 

 

 

Även ifall den inte är speciellt gammal, så blir jag helt varm inombords

och överlycklig när jag hör den! Den påminner mig om massa roliga

grejer, jag skulle kunna lyssna på den dygnet runt!

Har ni någon happysong?

 



kommentera detta inlägg:

« namn remember me?

« e-post (publiceras ej)

« bloggadress

kommentar: